"Bezoekers rondleiden is leuk, leerzaam en het geeft veel energie!"
Museum Huis Doorn kan bestaan dankzij de toegewijde inzet van meer dan 180 vrijwilligers. Samen met hen delen wij kennis over de Eerste Wereldoorlog en vertellen wij het persoonlijke verhaal van de laatste Duitse keizer. Ontdek meer over het vrijwilligerswerk en bekijk de openstaande vrijwilligersvacatures.
Ook scholieren die geïnteresseerd zijn in geschiedenis verwelkomen we graag. Denk mee over hoe we ons mooie museum aantrekkelijker kunnen maken voor de jeugd en wordt jeugdambassadeur van Museum Huis Doorn.
Ben jij een enthousiast verteller? En lijkt het je leuk om bezoekers van Museum Huis Doorn verhalen over dit bijzondere museum te vertellen? Kom dan ons vrijwilligersteam versterken!
Museum Huis Doorn heeft sinds vorig jaar een team van gedreven Jeugdambassadeurs. Dat zijn jongeren die als adviseurs het museum op veel gebieden helpen. Iets voor jou?
Wist je er binnen Museum Huis Doorn wel dertien taakgroepen zijn? Zo is er voor iedereen een passende taak!
Staat er geen vacature open die bij je past, maar heb je wel interesse om je als vrijwilliger aan te sluiten bij één van de taakgroepen? Ook als er geen vrijwilligersvacature open staat, kun je het contactformulier invullen. We nemen dan contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.
Ben je op zoek naar inspiratie? Beluister dan de podcast van vrijwilliger Rob Leenheer.
Ben je enthousiast en wil je vrijwilliger worden bij Museum Huis Doorn? Vul dan via onderstaande knop het aanmeldformulier in. Hierop kun je aangeven welke taakgroep je voorkeur heeft. Een oriënterend gesprek over de mogelijkheden is uiteraard ook mogelijk. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
"Bezoekers rondleiden is leuk, leerzaam en het geeft veel energie!"
"Na mijn leuke stage ben ik gebleven, het is fantastisch om huidige en nieuwe generaties op een creatieve en moderne manier kennis te laten maken met onze interessante geschiedenis. Zo maak ik de verhalen graag visueel en aantrekkelijk via social media."
"Leerlingen iets bijbrengen wat in de lesstof niet te vatten is, maakt dit werk heel interessant"